Funderar / har jag fel i det jag säger???

Att skaffa barn när man är 15 - 17 år
varför låsa sitt liv redan där
ett barn är ett stort ansvar
ett barn är inget man bara föder bara för att ha
men vist det finns många unga män och kvinnor som är mogna vid den åldern
men jag säger det igen
Varför låsa sitt liv redan där
tänk er såhär
ni kanske ska ut med kompisar
ingen som kan ta hand om barnet
ingen nära stående som kan göra det heller
nepp då är det bara att stanna hemma
och om man skaffar barn redan där
så kan man nästan säga till 80% att Den unga kvinnan eller mannen inte klarar av skolan och klarar dom inte av skolan inga jobb och inga jobb aa ingen lön
då blir dom socialdrivande ungdomar som lever på strået bara för att dom skaffa barn i en för tidig ålder.
men så finns det dock vissa undantag också
några kanske klarar det
men det är nog inte många som gör det

Finns det inte någon hjälp fond för unga mödrar
jag kanske har fel om den hjälp fonden
jag vet inte jag har bara hört det en gång
det kanske var att dom ville starta en sådan
och det hoppas jag att dom gör i sådana fall
för det skulle unga föräldrar behöva ( dom som behöver hjälp alltså)


hoppas mitt inlägg gillas
Ha det bra alla

en bild jag gjort på media i skolan när jag gick där

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker du har helt fel tommy. Många som skaffar barn mellan 13-17år klarar sig väldigt bra (Det finns undantag) Man binder inte upp sig för att man skaffar ett barn. Man skaffar ett liv fullt med kärlek. Man kan visst fortsätta utbilda sig fast man har barn i den åldern. Det är samma sak som att jobba. Hur ska man kunna jobba om man har barn? Jo, dagis, dagmamma. Tycker inte att det är fel att skaffa barn så länge man kan ge barnet en bra och trygg uppfostran. Att man älskar sitt barn och att både mamman och pappan är med på det. Det är min åsikt..



Men roligt att se din åsikt också!

2008-08-13 @ 21:00:39
URL: http://lindaskriver.blogg.se/
Postat av: Emelie

Man låser inte sitt liv för att man skaffar barn i ung ålder. Visst kan vi inte göra samma saker som andra tonåringar men det kanske e saker som vi inte vill göra.. Iallafall inte så ofta. Vi har ju något som e värt så mkt mer, ett barn att älska o ta hand om. Man växer ifrån tonårslivet o värderar annorlunda. Vad e det vi går miste om? Några utekvällar? Dom som säger så borde tänka över hur dom prioriterar. För vad e ngr utkvällar med kompisarna jämfört med att ha ett barn, en familj?

2008-08-15 @ 02:55:11
URL: http://ebbasmamma91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0